COMUNICAT DE PRESĂ

Ca urmare a interesului în creştere faţă de condiţiile şi situaţiile de aplicare a Legii nr. 309, din 22 mai 2002, privind recunoaşterea şi acordarea drepturilor pentru persoanele care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcţiei Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1961, (în aşa-zisele detaşamente de muncă), Serviciul Arhive şi Documentare Militară face următoarele precizări:


1. Stabilirea drepturilor se face la cerere, pe baza înscrisurilor din livretele militare, de către comisiile care funcţionează în cadrul caselor de pensii teritoriale şi a municipiului Bucureşti.

2. Dacă înscrisul din livret nu este edificator sau solicitantul nu are livret militar, acesta va solicita o adeverinţă de la Unitatea Militară 02405 Piteşti sau de la Centrul Militar Judeţean (de Sector, pentru Bucureşti) pe raza căruia domiciliază.

3. Celor care se vor adresa U.M. 02405 Piteşti li se va aduce la cunoştinţă, după identificarea în documentele de arhivă, că pot achita (la adresa “Plutonier Marineci Marian, U.M. 02405 Piteşti, jud. Argeş“) contravaloarea serviciului de cercetare a documentelor şi redactare a adeverinţei solicitate.

4. La primirea mandatului poştal, U.M. 02405 va expedia petentului adeverinţa, însoţită de chitanţa corespunzătoare sumei plătite.

5. |n situaţia în care U.M. 02405 Piteşti sau Centrele Militare Judeţene nu identifică situaţia petentului, acesta va fi anunţat să se adreseze Arhivelor Naţionale.

6. Informaţii suplimentare se pot obţine de la Serviciul Arhive şi Documentare Militară, telefon centrală 021-314.46.10, colonel (r.) Alesandru Duţu (interior 0314) sau doamna Constantina Stoianovici (interior 0488). Alte detalii vor fi publicate, de asemenea, în presa militară (săptămânalul “Observatorul militar”, emisiunile “Pro Patria” - TV şi “Ora Armatei” - radio).