Nota de Fundamentare -HG nr.14/05.1.2011

NOTĂ DE FUNDAMENTARE
la Hotărârea Guvernului nr. 14 /2011
privind aprobarea Programului anual de marketing şi promovare turistică şi a Programului anual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice

Secţiunea 1
Titlul prezentului act normativ
Hotărâre privind aprobarea Programului anual de marketing şi promovare turistică şi a Programului anual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice

Secţiunea a 2-a
Motivul emiterii actului normativ
1. Descrierea situaţiei actuale Prin prevederile art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările ulterioare, a fost stabilită obligativitatea Ministerului Turismului de a elabora strategia de dezvoltare a turismului pe termen mediu şi lung, precum şi Programul anual de dezvoltare a turismului, urmând ca acesta să fie aprobat de Guvern, aceeaşi obligaţie fiind stabilită şi de către prevederile art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 23/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
Prin Hotărârea Guvernului nr. 1631/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare au fost stabilite atribuţiile acestei instituţii în ceea ce priveşte domeniul turismului. Printre acestea se numără: elaborarea şi aplicarea strategiilor de dezvoltare a infrastructurii de turism, organizarea şi realizarea activităţii de promovare turistică a României atât pe piaţa internă, cât şi pe pieţele externe, prin activităţi specifice reprezentanţelor de promovare turistică, organizarea de congrese, colocvii, simpozioane şi alte acţiuni similare, în ţară şi în străinătate, în domeniul turismului, precum şi realizarea politicii de promovare şi dezvoltare a turismului, pe baza programului anual de marketing şi promovare a turismului şi a programului de dezvoltare a produselor turistice.
2. Schimbări preconizate

Prin acest act normativ se urmăreşte îndeplinirea obligaţiei Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului de a elabora şi de a supune aprobării Guvernului programul anual de marketing şi promovare a turismului precum şi programul anual de dezvoltare a destinaţiilor şi a produselor turistice cât şi a diferitelor forme de turism. Pe lângă îndeplinirea unei obligaţii stabilită prin actele normative enumerate mai sus, prin aprobarea acestui proiect de hotărâre a Guvernului se realizează un pas important în vederea exercitării de către instituţia noastră a unora dintre cele mai relevante atribuţiuni pe care le are în domeniul turismului, şi anume participarea la manifestările expoziţionale organizate în străinătate, definirea si promovarea brandului turistic national in scopul crearii unei imagini pozitive a Romaniei, organizarea şi participarea la evenimente şi misiuni cu rol în creşterea circulaţiei turistice, diverse acţiuni de promovare a imaginii ţării noastre, formarea permanenta a adultului in domeniul turismului, îmbunătăţirea unor forme, destinatii şi produse de turism, precum şi multe altele ce au fost detaliate în proiectul de act normativ ce vi-l supunem atenţiei. Ministerul intenţionează să organizeze o serie de evenimente majore pe plan mondial cum ar fi: Ediţia 53 a Congresului mondial FIJET în cursul lunii septembrie 2011, în cadrul căruia membrii jurnalisti participanţi la congres vor publica articole despre locaţia evenimentului, respectiv România; Congresul International de Turism Rural in parteneriat cu Federatia Europeana de Turism Rural.
De asemenea, prezentul act normativ va constitui şi baza realizării investiţiilor în infrastructura de agrement turistic din România cu autorităţile publice locale la nivel de judeţ, municipiu, oraş, comună.
3. Alte informaţii Nu este cazul.