Declaraţie de presă a Ministrului Educaţiei şi Cercetării, prof. univ. dr. Mihail Hărdău, după discuţiile purtate astăzi, la sediul Guvernului, cu liderii organizaţiilor studenţeşti din România

Astăzi, în prima zi după învestirea în funcţia de ministru al educaţiei şi cercetării, am participat în cadrul Comisiei de negociere, condusă de vicepremierul Gheorghe Pogea, la discuţii cu reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Organizaţiilor Studenţeşti din România şi ai Uniunii Studenţilor din România, organizaţii care s-au raliat grevei din învăţământ.

Apreciez în mod deosebit atât discuţiile avute, desfăşurate într-un climat responsabil, cât şi interesul manifestat de studenţi pentru promovarea proiectelor de reformă în educaţie. Respectându-le dorinţa de a fi actori implicaţi în acest proces, precum şi pe aceea, firească, de îmbunătăţire a condiţiilor sociale studenţeşti (cămine, cantine, burse, transport), Comisia de negociere a manifestat o deschidere totală faţă de revendicările prezentate studenţilor. Urmare a acestei abordării, liderii organizaţiilor studenţeşti au decis suspendarea mişcărilor de protest. Totodată, am stabilit necesitatea unui mecanism permanent de lucru între Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi reprezentanţii studenţilor pentru ca propunerile acestora să poată fi puse în aplicare. Vreau să îi asigur pe studenţi că Ministerul Educaţiei şi Cercetării este hotărât să îşi respecte angajamentele asumate în cadrul acestor negocieri.

Guvernul României şi-a manifestat disponibilitatea totală pentru finanţarea proiectelor de reformă în anul 2006, până la limita a 5% din PIB. Având în vedere noul context, noile evaluări şi unele declaraţii ale liderilor sindicali, care susţin proiectele de reformă derulate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, adresez un apel cadrelor didactice să reînceapă activitatea. Copiii au dreptul la continuitate în procesul educaţional.

De asemenea, dorim reîntoarcerea sindicatelor la negocieri. Procesul de învăţământ trebuie să continue.

Mihail HĂRDĂU,

Ministrul Educaţiei şi Cercetării